Tilbud og priser

Basketskolen - Norges eldste og største med topp trenere.

Vi har igjen gleden av å ønske velkommen til Basketskolen i Asker, Leikvollhallen. Arrangementet har funnet sted siden 1980 og er en institusjon i norsk basketball. Basketskolen har et høyt faglig nivå, er en sosial og inkluderende møteplass, der over 400 spillere fra hele landet finner sin plass uavhengig av ambisjonsnivå og ferdigheter. Deltagere er alle fra nybegynnere til landslagsspillere, fordelt i ulike treningsgrupper etter ferdighetsnivå.

Basketskolen er med overnatting for deltakere fra 12 år, dvs. født i 2012 og tidligere. 10- og 11-åringer som er komfortable med å overnatte i klasserom sammen med ca. 12 andre, er naturlig nok velkomne til det.

BASKETSKOLENS TILBUD.

Det er 2-3 basketballøkter hver dag, inkluderer kamper og konkurranser. I tillegg er det ulike aktivitetstilbud i pausene med våre trivselsverter, fire måltider om dagen, godt sosialt samvær med mange fine folk.

I andre periode har vi egne tilbud til et begrenset antall deltakere; Rising team og Next2be. Nytt av året er at vi forlenger Basketskolen med ett døgn og tilbyr personlig trener i det vi har kalt Plus One.

RISING TEAM

Rising Team gutter og jenter er forbeholdt dem som allerede er er på et høyt nivå, alder tatt i betraktning, og som ønsker tøffere matching og treninger.
Dette er et tilbud i 2. periode (27.06-1.07), hovedsakelig for spillere født 2009 og tidligere. Unntak for alder kan gjøres i spesielle tilfeller. Spillere som ønsker en plass på Rising Team blir plukket ut den første treningsdagen på Basketskolen; Det er ingen påmelding på forhånd. Det er mange trenere som vil observere spillerne i aktivitet, og noen spillere vil få tilbud om å være en del av denne gruppen. Du får skillstreninger, spillsituasjoner, teoriøkter og gjennomgang av anbefalte øvelser for sommertrening.

NEXT2BE

Deltakerne som ønsker seg til Next2Be er ambisiøse og talentfulle spillere som ønsker å bli enda bedre. De er blant de beste i sin aldersgruppe, og må kunne dokumentere kvaliteter og ambisjoner i en søknad.

På Basketskolen 2024 åpner vi for søknader fra spillere født i 2007, 2008 og eldre. Rutinerte landslagsspillere og -trenere kommer til å gi deg en unik opplevelse:
– 3 treningsøkter hver dag med allsidig og variert opplegg.
– Skillstreninger og teoriøkter. Egne forelesninger, møter med landslagsspillere.
– Videoanalyse av deler av deg som basketspiller, og en individuell skriftlig evaluering etter Basketskolen.
Antall deltagere er begrenset til 16, og for å komme i betraktning må du sende oss en beskrivelse av hvem du er:
Navn, telefon, fødselsdato, klubb, lag du spiller på, hvem er/har vært trenerne dine? Og en beskrivelse av dine styrker på  banen. Om mulig ønsker vi  oss også videoklipp av deg som spiller eller individuell utøver (max. 3 minutter)

Søknad sendes basket@basketskolen.no OG pal.berg.bb@gmail.com, fortrinnsvis innen 15. april. (Dersom din deltakelse forutsetter at du bli tatt ut til Next2be, vil deltakeravgiften bli returnert i sin helhet, dersom du ikke kommer med.)

PLUS ONE - PERSONLIG OPPFØLGING

I 2024 lanserer vi «Plus One». Kall det gjerne en ekstraomgang: En ekstra dag for max 20 deltagere. Når den ordinære Basketskolen er slutt, vil disse 20 deltagerne bli igjen i Leikvollhallen. Der vil 5 svært dyktige trenere være klare for deg!  Den ordinære Basketskolen slutter kl. 14.00.  Vi bruker resten av denne dagen til restitusjon, teori og samtaler med hver enkelt spiller, pluss en basketøkt.  Dagen etter er det bare oss: 20 deltagere, 8 kurver og 5 trenere med slutt kl. 16.00. I disse timene handler alt om deg, din utvikling, finpussing på detaljer.

DELTAKERAVGIFT

Deltakeravgiften er kr 3 300 for alle på Basketskolen med unntak av deltagerne som for plass på Plus One: Den ekstra dagen med personlig oppfølging koster kr. 1200. På forespørsel (basket@basketskolen.no) før påmelding, gis det søskenrabatt.

I prisen er alle treninger, andre aktivitetstilbud i pausene ledet av våre trivselsverter, overnatting, 4 måltider pr hele dager, inkl. varme måltider. Alle vil motta en flott reversible camp shirt. I tillegg har vi et tilbud om buss tur/retur fra Oslo, Sandvika eller Asker stasjon for kr 140. Miljøvennlig og klimaklokt!

Refusjon av deltakeravgift kun ved legeerklæring på skade/sykdom, minus kr. 500 før 15. mai og kr 800 etter 1. juni. Når det er mindre enn tre dager (dvs. fra 21. juni) til oppstart Basketskolen og under arrangementet vil det ikke gis refusjon. Legeerklæring sendes umiddelbart og senest 5. juli til basket@basketskolen.no. Ved skade/sykdom under basketskolen, vil deltaker bli ivaretatt av vårt hjelpeapparat.

Dersom Basketskolen ikke lar seg gjennomføre som planlagt, vil refusjon bli foretatt med fratrekk av påløpte dokumenterbare utgifter for arrangør.